måndag 16 juni 2008

Herren mättar oss med sitt goda

Jag gladdes i mitt hjärta när man sade till mej
Låt oss gå till Herrens hus!

Det bibelordet tänkte jag på då jag vaknade. Jag är fortfarande helt varm om hjärtat efter gårdagen. Lovsången, Guds ord och gemenskapen med de andra i församlingen ger så mycket glädje och kraft.
Ända sen jag var liten brukar det kännas som en fest att få gå till Guds hus. Visst har jag gått dit med tunga steg ibland pga av tuff vardag men min hunger efter Gud har alltid dragit mej dit. Min pappa tyckte man skulle klä upp sej, kanske av gammal vana men jag har aldrig kunna släppa den, för visst är det fest. Åtminstone är det Gud önskar att det sku få vara!

Råkade höra Esse Blues Band i Jeppis i lördags och en låt som killarna skrivit i tonåren handlade om hur jobbigt det var att måsta gå till Kyrkan tidigt på söndagarna. Jag är inte främmande för den känslan heller med tonåringar i huset. Önskar bara att flera sku få dela min glädje som beskrivs bra i en liten bok jag läser just nu ( Certain peace in uncertain times)

"Our worship is more than a duty, It´s a deed that generates a deeply satisfying joy when we praise God for who He is. He is our Master Creator, our Father, our source of all love. Every breath we takes is a gift from His hand. When we focus on Him , we move from being self-centered, with worry and distress to being God-centered, with joy and peace in our hearts"

Inga kommentarer: