fredag 6 juni 2008

Han låter mej vila på gröna ängar

Försöker leva här och nu. Fånga dagen, brukar man säja, fast det låter också litet jagat...Det är så lätt att medan man gör nåt, redan i tankarna sysslar med följande projekt. Eller är jag ensam som funkar så? En rofylld stund är kvällspromenaden med hunden. Det doftar och lever så enormt i naturen just nu så man kan bara njuta
Gick i går kväll och nynnade på:- En vänlig grönskas rika dräkt har smyckat dal och ängar...
Psalmer kan ofta flöda lättare i naturen än i fina katedraler
Undrar hur Mose och Abraham sku känna sej hemma på våra Gudstjänster? Vi har ju samma Gud.
Jesus är ju mitt i vår vardag, närmare än vi ofta fattar
Fick en rolig kommenter i bilen i morse då jag förde Josef till tandläkaren.
Jag är hopplöst dålig på att känna igen mötade bilar så jag hälsar sgs aldrig. Josef förstår sej inte på mej så han hotade med att: "men tänk om det är Jesus du möter och inte märker det!!!
Ja tänk om :)

Inga kommentarer: