torsdag 1 maj 2008

Tandvård


Mamma, tycker du jag ska börja använda tandtråd undrade sjuåringen idag! ;) Han är absolut den som behöver det minns just nu, så glest som det är mellan gaddarna. Fast det sku kanske inte va så dumt med ett sånt där gummiskydd som ishockeyspelarna använder. Det är bara nån vecka sen som vi fick åka och röntga framtänderna för dom var lösa( igen) pga att han och storasyster tävlade om vem som först hann hoppa i säckstolen...han kom lite efter och tänderna tog i hennes huvud. Hm..
Tänk va bra vi har det med vår tandvård här i landet! Även om jag aldrig blir salig av att gå dit men alltid mycket tacksam att få gå därifrån! Häromdagen fick jag smilet upputsat. Sku det inte kunna uppfinnas nåt så det inte låter som naglar mot en griffeltavla inne i huvet då dom fixar det...jag ryser ända ner i tårna. Nästa patient efter mej såg inte heller framemot det även om han var en stor och stark karl.
Jag har jobbat hela vappen och första maj så vi har "firat" ordentligt på boendet. Grillkorv,mjöd,munkar- så det har varit min diet det senaste dygnet. Ska pröva ny Colgate-tandkräm ikväll, ni vet den där som lyser i mörkret enl TV reklamen... ungarna fick det åtminstone inte att funka! :P

Inga kommentarer: