fredag 23 maj 2008

Beskyddar instinkt

Vi har fått kattungar häromdagen men vi har inte lyckats hitta dem än.
Kattmammor är proffs på att skydda ungarna sina! Jag försökte lista ut vart hon gick, efter att hon varit in och ätit en morgon men tji fick jag. Hon ville bara sitta mej i famnen trotts att hon normalt inte är någon "famnkisso". Hon vill nog ha dem för sej själv en stund än, så det får i respektera, fast vi är mer än nyfikna på de små liven.

Som mamma är det nog lätt att vara över beskyddande men hur svårt är det inte att låta barnen få växa upp och träna sina egna vingar...
Och när det händer dem nåt så vill man bara gömma dem i sin famn mot allt ont.
Om du råkade se Hannas vådliga omkullkörning i Tisdags med lådbilen, då hon slog i huvet i asfalten, så kan jag berätta att det gick rätt bra trotts allt. Än en gång var skyddsänglarna med!
Fast det gör ont i mej än att se hennes blåmärken...

Tänkte på ett bibelord i morse Ps 57:2 -under dina vingars skugga vill jag ta min tillflykt.
Tryggt!

Inga kommentarer: