tisdag 13 maj 2008

Gud, förbarma dej!

Det gör ont att se andra lida, man känner sej så liten...
Cyklonen i Burma
Jord skalvet i Kina
Igår såg jag en film med Josef, som var hemma i feber, om Pearl Harbor. Inte kunde jag se den heller utan att gråta
Vad skulle jag ha kunnat göra igår kväll, för att hjälpa den gråtande kvinnan jag kramade om, som mist sin man till en annan kvinna?

Man kan inte ta något eller någon förgivet.

Jag var så tacksam över att få vara med ungarna flera timmar igår och bara lyssna och få dela deras funderingar och drömmar. Bara vara.
Det största hotet i vår idyll igår var huggormen bakom uthuset...

Gode Gud förbarma dej över varje liten mänska som lider!
Vara nära alla dem som sörjer någon kär dom mist!
Låt dom falla in i din famn då dom inte orkar mer och få känna att dom inte är ensam,
Du är alltid nära!
Amen

Inga kommentarer: