lördag 24 maj 2008

Älskade Stafettkarneval

Vad är det som gör att, trotts jag är gammal och grå så får Skolornas Stafettkarneval i Helsingfors, mej helt tänd. Jag skrattar och gråter, skriker och hoppar...hemma vid datorn!
Min fd lågstadie skola (fast det hette folkskola på den tiden) i Ekenäs tappade just stafettpinnen då de ledde i mixade grässtafetten, sonen kom utrusande ur rummet och undrade vad som sker då jag skrek NEJ!!! med hörlurarna på mej. Tänk dom lyckades ändå komma tvåa- GRATTIS!!!
Döttrarna våra är där nere, vet att dom aldrig kommer att glömma stämningen på Olympiastadion, för fast det är evigheter sen jag själv var med, så är det en minne för livet! Ett jättebra evenemang där idrott verkligen är = GLÄDJE !
Carleborgsskolans flickor, STORT GRATTIS till GULDEN!

Inga kommentarer: