torsdag 8 maj 2008

Att prioritera rätt

Att prioritera rätt är svårt!
Igår fyllde våran Hanna 11 år och här var kalas...dagen innan undrade jag i vilken ända jag skulle börja städa i vårt stora stökiga hus. Av erfarenhet så vet jag att det är under sängarna, det är viktigast att damsuga, för undvikande av astma anfall för gästerna!!!
Jag var osäker om det fortfarande behövs vid 11 års kalas men det gjorde det ;) När slutar gäster gömma sej under sängar? Tur att jag prioriterade rätt!
På kvällen så borde jag ha varit på fyra ställen samtidigt, inte bara dubbelbokad utan..ja vad det nu kan heta
Jag valde att åka in med Elin och lyssna på deras musikprogram på elevernas Cafe´kväll. Det ville jag , det andra var sånt jag borde ha gjort men det valde jag bort. Kan det bli fel om hjärtat får avgöra? Om jag gör det för att göra någon glad? Åtminstone blev jag själv glad av kvällen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Vilken fin blogg du har. Man blir glad när man läser...:-)

När det gäller att prioritera tror jag att det är viktigt att ha en uppgjord prioriteringsordning för olika saker. Det underlättar ofta när man trippel- och kvadruppelbokar(!) sig. På den prio-listan är det väldigt sunt att ha sina barn högt upp, vilket du har.

God bless.