tisdag 29 april 2008

PPP-Botnia


En sund själ i en sund kropp-det är ju nåt man hört länge och väl. Ändå är jag storligen förvånad hur bra det stämmer! Åtminstone känns allt så mycket lättare nu.


Efter att ha varit hemma mamma i elva år med våra fyra barn så var nog inte motion nåt jag prioriterade eller jag hade nog valt bort det för jag var ju så trött...för att pigna till sökte jag ofta i skåpen efter nåt smått och gott med resultat att jag blev allt tröttare. En ond cirkel!

Jag sa till Gud i somras att nu får du nog hjälpa mej att skärpa mej för jag har inte karaktär att göra det själv! Det fanns alltid tusen vettiga skäl att skjuta upp förändringen.Men ryggen värkte, hjärta bråkade och det var inte kul att jämt köpa större klädnumror.

Det kan vara farlig att be! Man kan få svettiga bönesvar!

Jag hamnade med i ett forskningsprojekt utan vidare mitti allt, som nu gör att jag tränar på Gym två gånger i veckan. Vi är en kul grupp , med en härlig tränare, de flesta har aldrig vågat sej in på ett Gym förr. Till en början plågade alla speglar mej, men jag brukar blunda fortfarande mellan varven ;)

Stavgång och vatten jumpa är också nytt för mej. Ryggvärken, tröttheten och 10 kg har jag mist! Och det är verkligen inget jag saknar! Det verkar inte finnas några hopplösa fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja, heja!!!

tua sa...

jag gjorde något liknande när jag fyllde fyrtio, dvs. började gå på gym. Det börjar ju vara några år sedan nu, och jag vet att jag mår mycket bättre för att jag forsatt. Men du har fått något ännu bättre:förutom att du går på gym får du känna Guds omsorg i det att du gör det! Man blir nästan avundsjuk!