fredag 25 april 2008

Att göra en pudel

Att göra en pudel- märkligt uttryck! Tror det betyder att be om ursäkt när man gjort bort sej eller haft fel. Pudeln brukar ju lägga sej på rygg när den skäms

Igår försökte jag klippa vår pudel, Gubben min tycker det ser ut som om jag pälsat en räv...ja inte ser den riktigt klok ut även om jag inte gjort nån riktig "frisyr". Den behövde verkligen klippas för snart kör bönderna ut piss på åkrarna och då tror hon hon är en gris och gör allt för att lyckas smita iväg och rulla sej...

Under timmarna det tog att bada, torka, klippa och raka henne igår, satt jag och tänkte på hur annorlunda mitt liv blev än hur jag fantiserade som ung- då ville jag bo utomlands i någon storstad eller starta barnhem i djungeln. Minns jag skrivit i "Mina vänner" att jag ville bli arkeolog, astronaut eller missionär

Fast som mamma på landet får man nog vara lite av allt; man får gräva djupt( i klädhögar) sikta högt( be om hjälp av Gud) och tjäna( Kungens lilla piga sjöng jag ofta för mej själv då ungarna höll mej vaken om nätterna då dom var små)

Trotts allt så skulle jag inte vilja byta bort en enda dag för i smått som stort har jag fått se Guds godhet och nåd. Jag minns en gång då jag sku få en väninna på besök som jobbade som missionär och jag var nog lite avvundsjuk där jag sprang mellan diskmaskin, tvättmaskin och spisen, jag skulle så gärna velat vara med och ge glädjebudskapet till dem som aldrig hört det....

Då bad jag om ett ord till tröst och fick för mej att läsa Matt 24: 45 i Levande bibeln:Är du en vis och trogen Herrens tjänare? Har jag gett dig uppgiften att ta hand om min familj, att ge den mat varje dag? Välsignad är du, om jag finner dig troget utföra ditt arbete när jag kommer tillbaka

Va skönt, det finns en plats för oss alla! Passa på och njut av din vardag!

Inga kommentarer: