tisdag 12 augusti 2008

"Gud lek" mfl








Nu är det slut lekt detta sommarlov. Imorgon börjar skolorna!

Jag har förundrat mej över hur många lekar ungarna kommer på alla dar. Här ser ni de senaste:-"Meny" går ut på att nån beställer och den andra fixar och serverar. -"Världen runt" är två nallar som flugit runt i huset i sina husvagnar idag. -Hur många ryms att stå på en "säckstol"?

Då jag var liten minns jag vi lekte "mamma pappa barn", "fina damer", "butik" och spelade "pott med ett pennina"

En gång tog jag med barnen i mötesledningen för det var familjegudstjänst. Jag frågade Isak vad han tyckte vi sku göra...- Leka en Gud lek! tyckte han. Jaha...och vad är det sa jag förvånad? Vet du inte, sa han ännu mer förvånad! Jo- först går du in i kyrkan som Jesus och vi barn kommer efter. När du är framme och vänder dej om så har vi alla försvunnit . Men Jesus är ju inte dum så han förstår nog att en del som följt honom blivit trötta, en del har tappat bort sej och några har gått och gömt sej. Sen kommer du, som Jesus, och söker upp oss och ger oss en kram! Jag vet jag berättat detta förr åt några men kan inte låta bli att göra det igen för, hur skulle en sjuåring predika om inte genom lek!

Inga kommentarer: