fredag 1 augusti 2008

Vacciner alltid bra?

Hoppas du har hunnit njuta av den sköna värmen! Vi njuter så grymt så husstädningen har prioriterats bort ...jag tror vi sällan haft så mycket besökare ...lite pinsamt... men åtminstone har ingen kunna få kompex för att de skulle ha det mer "ödigt" därhemma.

Var och köpte ut Vaccin i går som Elins nya skola rekommenderar, till nya studeranden inom vården.
Det är nog lite synd om "rådgivningstanterna" som haft och göras med mej. Jag har nog ifrågasatt alla vaccineringar av småbarn mer än de flesta. Fast som mamma har man rätt att göra det, det är tom bra tror jag.
Tex då Elin var liten vägrade jag ge flere penicillinkurer irad då öronen bråkade. Jag försökte förklara min teori för läkaren men hon sa att den var inte vetenskapligt bevisat att det skulle kunna vara nån fara med det. Tills vi hade hunnit få andra barnet hade det ändrat och då stämde min teori!!?
Så har du barn, våga fråga och fundera! Du känner ditt barn bäst.
Isak har fått alla sina vaccineringar nåt år försenat men han har aldrig blivit så sjuk av dem som syskonen blivit av vissa. Jag tror barnens eget immunförsvar inte skall stressas.
Bäst jag inte skriver mer så jag retar gallfeber på nån...fast ingen kommer att få mej att tro att Gud glömt att tillsätta tillräckligt med AD vitaminer i modersmjölken...

Inga kommentarer: