fredag 8 augusti 2008

Be för Kina









Jag tänker inte bojkotta OS i Kina! Vågar man skriva det?
Jag hoppas att den vanliga kinesen får det bättre efter detta spel. Att det leder till en större öppenhet och frihet i landet.
Jag undrar hur dom har det i sin vardag, i sina hem...
Låt oss be för dem istället för att sätta all energi på att fördöma dem!
Be för Kineserna du ser i TVn, be för Kristna "utifrån"som är på plats att de får ledas till de kristna där! Regimen är bla ledare som kan bli frälsta.
Tänk om man sku få vara där och be på deras gator. Ingen kan fängsla Guds ande :)

Ibland öppnar Gud "udda" dörrar i våra ögon för att evangeliet skall spridas.
En gång för längesen bad jag och en vän i England intensivt för att Albanien som då var helt stängt. Jag hade stått och bett vid gränsen innan och hade nöd för landet. Vi frågade Herren hur vi skulle be-"Be att det öppnas för export och import"( udda svar tyckte jag då!) så vi gjorde det och aldrig har jag väl blivit gladare åt en liten notis om att det blev så, en månad senare. Efter något år växte många nya församlingar upp där!
Kolla med Herren vilken "bit" du ska jobba med ;)

Jag såg en stark video nu i somras som berörde mej djupt. Det visade hur underbar lovsång sprids bland troende kineser. Trotts allt och genom allt bär Herren även dem. Be om frihet för dem!

Inga kommentarer: