måndag 6 april 2009

Till de Hudlösas gäng

Läste just nåt i andakten på "AttdelaKristusmedvarandra" som jag gärna ger vidare

Jag hörde en gång en predikan med en inbjudan till de hudlösas gäng
Det vill säga de som inte möter Gud med solglasögon,och andra försvar utan vågar möta Honom nakna, utan skyddsmurar.
Det är starkt
Nu skulle vilja inbjuda dig till att vara med i loosergänget.
Söker du en Gud som ger dig framgång, rikedom och berömmelse, så har du kommit fel
Men känner du dig däremot misslyckad, liten, och kanske rädd, då har du kommit rätt.
Vår Gud gillar loosers.
Du får följa en kung som själv valde bort himlens rikedom för att bli fattig och födas i ett stall.
Du får följa en kung som utstod lidande och smärta bortom allt förnuft och som vet hur du känner det.
En kung som övervunnit till och med döden.
Ordet har en stark ljuseffekt. När dina ord öppnar sig ger de ljus, står det i en psalm 119:130.
Ordets ljus avslöjar vad som finns inne i oss.
Alltså:
Dit inga röntgenstrålar når, det som inga psykiatriska metoder kan åstadkomma, det kan den helige Ande göra genom Ordet: avslöja vad som finns inne i oss på djupet.
Skingra mörkret inuti.
Visa oss på var vår fruktan har sin rot och när vi ger tillåtelse kapa varenda rottråd till denna eländiga fruktan och loserkänsla och sätta oss fria- fullständigt fria.
Frukta inte oavsett i vilken situation du befinner dig.
När du kommit igenom den nöd du befinner dig i just nu - buren av Guds hand – har din tro växt massor och nästa gång du möter nöden har du en erfarenhet som kommer att vara ett starkt stöd för din tro.
Gud välsigne dig att få uppleva med profeten Mika: Jag sitter i mörkret, men Herren är mitt ljus.Mika 7:8

Inga kommentarer: