torsdag 16 april 2009

Din trädgård speglar din själ



Hjälp, då ligger jag dåligt till!!! Läste det igår, i Lantliv! Mitt trädgårdsintresse finns nog men det är aktivast då jag ser färdiga resultat i tidningar och kataloger.
Vi har en stor gård , bucklig gräsmatta, maskrosorna trivs, en rabatt är full av ogräsrötter jag inte får bukt med, för att nämna något av allt som borde fixas.
Fast huvudsaken är väl att man kan koppla av här och det är vi bra på!
Finaste komplimangen fick jag en gång av en liten kille som var här på kalas och gården kryllade av lekande barn; "ni har den finaste gården jag sett!":) (tillsaken hör att jag skulle nog säja att DE har den finaste häromkring, med springbrunn, statyer, rabatter, lekställningar mm)
Knappast sker de några större underverk här i sommar heller...fast vem vet...just nu kliar det nog i mina fingrar( trotts de inte är grön)

Inga kommentarer: