tisdag 15 juli 2008

Fullständigt bekräftad

Att få vara sedd och älskad precis som den vi är , är det inte det vi alla längtar efter att få uppleva?

Igårmorse då jag vaknade var det så gott och varmt i mitt hjärta så jag blev förvånad, undrade om jag drömt nåt gott. Just då välde en lovsång fram ur mitt inre som sjungit där hela natten medan jag sovit och som jag vet är orsaken till värmen och glädjen.

Tänk att få vara inför Herrens ansikte också då jag sover och trotts att det är "på vacklande ben jag längtar att få följa. Jag har ingeting att dölja, för Han känner mej så väl" och ändå älskar mej så oändligt.
Hörni -Hjälp med orden till "Jag vill vara här i Ditt ansiktes ljus.... sku vilja skriva in den här.

"Bekräftad " smakade jag på sen hela dagen. visst är det ett gott ord!
Knyckte några rader ur Kaelas blogg för där kom ordet igen igår

Du människa,
du bär genom livet
en outsläcklig törst
efter kärlek
efter bekräftelse
att återspegla
det goda livet


du lyckas ibland
ibland gör du det inte
Men - genom glädje och sorg
genom medgång och motgång
växer du


Igår lyssnade jag på http://www.ingmarjohansson.com/disko.htm CD Mysterium. Där fanns flere sånger som berörde det samma
DU, ett mästerverk signerat Gud...låter inte de orden bekräftande?!!!

Inga kommentarer: