torsdag 9 juli 2009

Högaberg


djupa dalar...ser vi mycket av här i Gränna trakten. Otroligt vackert och lummigt.
Ungarna spelar med Brasset på dagarna nere i Örserum och resten av tiden är vi uppe i tältlägret i skogen med 500 andra scouter mfl på Frälsis lägergård.

Igår var vi alla på utfärd till Gränna, fick höra om luftballongsfärd till Nordpolen och se polkagris tillverkning efter det tog vi färjan över till Visingsö och åkte Remmalag runt ön. Det var lyckat, soligt och intressant.
Applåd för de som arrangerat det och hela veckan, det har nog funnits tusentals pusselbitar som behövts för att få allt att funka

Idag har jag rymt till civilationen och njutit av en varm dusch hos släkten. Prioriteten i livet ändras fort då man bara har utetoa! Ser även fram emot att få handla mat och koka själv, vilket jag trodde var trist ;)

Fästingar, smala klaustorfobiframkallande kyrktornstrappor, vidbränd korvsås, snarkningar och ständigt våta tossor kommer jag inte att sakna efter denna vecka men nog våra lettiska vänner mfl, lägerbålen, de korta fina möten man fått med många och kanske även de röriga stunderna kring vårt eget lägerbord som jag kommer att minnas länge.
Bilder ska ni få se bara jag kommer hem!

Inga kommentarer: