måndag 13 juli 2009

Guds familj är stor

Gita och alla härliga ungar från Lettland saknar jag redan, kommer nog ha svårt att låta bli att åka till Riga!


Vi från Finland och från Akalla delade buss.
En söt tvåbarnsmamma från Eritrea berättade hur bra det är att hon haft Frälsningsarmee´n att gå till. Under de 11 åren hon bott här, efter att hon som 17 åring blev bortgift till Sverige, har de på olika sett hjälpt henne in i det svenska samhället. -Jag skulle inte hitta någonstans i stan om jag inte fått följa med på alla utfärder. Fortfarande går jag och barnen dit varje onsdag för gemenskap och olika aktiviterer, sa hon. Nu trivs hon med livet, har utbildning och jobb och saknar inte sin stora familj därhemma lika mycket.
Nog visste jag at Frälsis var bra på det Sociala men Adyams öppen hjärtliga berättelse gav det hela ett nytt ansikte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nånting för oss att tänka på åtminstone.Se hur de kristna älskar varandra. Bort med all självupptagenhet tycker en farmor.