söndag 12 juli 2009

En salig blandning














Killarna byggde ett Gym i skogen som kostade en krona besöket. Välkommen på egen risk! stod det i reklamen
Vattenransonering fick vi lära oss. Blöt ner dej, tvåla in dej, spola av dej, Förbjudet att njuta! -var budet! Om man inte gjorde som våra tjejer som använde sej av tvättfatsduschen














Cafe´tältet blev min överlevnadsstrategi i detta "Robinsonliv". Vi var många föräldrar som valde samma och kunde trösta varann.
Lilla Amos provade på både familjeprogrammet och att kolla in resten av familjen som "Brassade". En liten tjej undrade varför han inte fått ett litet hjärta då han kommit till barnprogrammet( vi försov oss), han satt tyst och funderade en stund sen visade han på lägerarmbandet där Frälsis emblemet fanns och sa stolt:-Jo visst har jag ,jag har ju ett brasshjärta ! :)













Det tog en stund att lära sej lägerbålsliturgin men den var hurtigt kulknäpp!
Jag och Isak sov nere i skolan tackvare att min astma inte giller att snarka i gräs en vecka. Vi fick flere goda vänner på kuppen













Först efter att vi fått våra "tälthem" resta kom regnet.Tackolov!
Av någon anledning förvandlades Finnarna till morotsälskare ;)denna kväll
kl 8 Sö morgon: Under "Himlavalvet" väntade vi på bussen som skulle ta oss från Stockholm till Högaberg. Vi hade just anlänt med Viking Line och vandrat genom stan med hjälp av GPS till Vasa kåren!

Inga kommentarer: