onsdag 18 februari 2009

Sorgligt


en musik video som Elin visade mej förra helgen. Den fick våra tårar att trilla för det gör ont att veta att många har det så eländigt

Spriten har förstört så grymt mycke i alla tider! Mänskor, familjer. Vi vill inte veta hur tidigt våra barn börjar pröva på. Kan vi göra nåt för att stoppa det? Mer upplysta över riskerna har vi väl aldrig varit även om det redan i bibeln varnades för följderna av att dricka
ORDSPRÅKSBOKEN 23:31-35 "Se då icke på vinet, att det är så rött, att det giver sådan glans i bägaren, och att det så lätt rinner ned. På sistone stinger det ju såsom ormen, och likt basilisken sprutar det gift. Dina ögon få då skåda sällsamma syner, och ditt hjärta talar förvända ting. Det är dig såsom låge du i havets djup, eller såsom svävade du uppe i en mast: 'De slå mig, men det vållar mig ingen smärta, de stöta mig, men jag känner det icke. När skall jag då vakna upp, så att jag återigen får skaffa mig sådant?'"
Jag ser ingen annan hjälp än Jesus.
Skulle killen i videon gått till Honom för att få tröst istället för till flaskan så skulle han också kunnat få kraft att förlåta henne

Inga kommentarer: