torsdag 12 februari 2009

Pigan "out of order"

är min diagnos idag enl "Huspsykologen" min.
Ibland då jag blir för gnällig brukar jag be gubben byta roll med mej eller ta en annan roll. Knäppt, kanske men det funkar!Pröva själv!
Ex om vi strider och ingen vill ge sej, för att vi båda tycker vi har rätt, så är det nyttigt att byta roll och ta över den andras gnäll. Det blir rätt kul och ilskan går över.
Idag var jag sur bums jag vaknade och tyckte synd om mej. Började gnälla på alla som bla inte lyckas få tömt matbordet och disken in i diskmaskinen. Tyckte själv jag lät jobbig så jag bad gubben leka psykolog så jag sku få beklaga mej. Han lyssnade tålmodigt och förstående. Till sist bad jag om en tröste kram men det tyckte han inte passade i tjänsten så då fick han återgå att bara vara min man igen!

Inga kommentarer: