fredag 20 februari 2009

Fullkomlig glädje

Funderade på "glädje" i morse.
Med åldern(s rätt?) så har jag nog börjat sucka mer än skratta och le. Vad beror det på? Finsk mentalitet (dålig ursäkt!) Livet ger utmaningar och man har många uppgifter att fylla men glädjen tror jag vi ska va rädd om för den ger en sån energi och blir till välsignelse för både mej själv och andra
Har jag glömt nåt?
Kanske jag sku börja be lite mer i Jesus namn...det finns ju ett härligt löfte knutet till det-
Hittills har ni inte bett om något i mitt namn. Bed och ni skall få, för att er glädje skall vara fullkomlig. Joh 16:24

Kanske jag sku börja dela med mej oftare av de bönesvar jag fått fast de ibland verkar så triviala för vi ber en hel del tokiga böner här hemma hos oss. Barn ber inte passande böner utan säjer precis som de har det till Gud.

För några dar sedan satt jag och sucka över datorn för den var helt hopplös trotts att den blivit dyrt fixad. Isak gick förbi och undrade om jag lagt händerna på och bett....njä.... Så vi gjorde det..hm, inte engång har programmet stängt av sej eller låst sen sen dess :)Tack Gode Gud!

1 kommentar:

Anonym sa...

Där ser du vi ska bli som barn. Vi får ta till oss Paulus uppmaning: "Gläd er alltid i Herren, Än en gång vill jag säga: Gläd er".
Jag har haft mycken tröst av denna vers under svåra perioder. Det har inte varit lätt att utöva det i praktiken men med lite tålamod och vilja har det gått.Härefter när nån jobbig period dyker opp så kan jag ta mig tillbaka till den tid då jag kämpade med dethär och det är så befriande att hitta det på nytt och se att det fungerar.
Försök det lönar sig säger den barnsliga farmodern. :)