torsdag 8 januari 2009

Kan man älska siffror?

Gubben och jag satt och pratade ekonomi vid köksbordet. Efteråt kom Isak, 8år, och sa: Om du vill så kan jag diskutera ekonomi med pappa då du inte är intresserad,FÖR JAG ÄR DET!

En annan kul grej ,sent häromkvällen, var då Isak ville ge oss en utmaning:
Hur långt hinner vinden på en minut då den blåser 25m/sek? -Undrade han
Jag orkade inte försöka tänka och pappa tog kalkylatorn.
1500m säjer Isak.
Stämmer säjer pappa...jag funderar hur han räknat i huvet då han inte kan multiplikation..Jo säjer han klurigt- Dom sa i TV för ETT ÅR SEDAN att den blåser 750m på en halvminut, så det var bara att plussa! :) Jag var lika imponerad av att han lagt det på minne!!!
Han menar att siffrorna fastnar i hans panna.
Jag tycker inget fastnar i min hjärna, -Jodå, tröstade Gubben -du har ju Jesus på hjärnan! :) Va skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart kille du har! :)

Hälsn. Elisabeth

Anonym sa...

Och vilken smart gubbe, tycker farmor