lördag 8 maj 2010

Trefalldig Tonårsmamma

Min senaste titel!
Också Hanna fyllde tonår i går. Ända sen barnen har varit små, har jag fasat för deras tonårstid men jag måste erkänna att det inte alls är så farligt men mycket roligare än jag trodde. Har märkt att med ömsesidigt förtroende och respekt kommer man långt.
Redan då Hanna bara var 12,9 mm lång blev ultraljuds utlåtandet-en energisk en! Den livsglädjen bubblar nog i dem alla.

Hur ofta förvånar de mej inte med sin varma spontanitet-
Igår sa Elin -Har jag någonsin tackat dej för allt du gjort för oss? Jag blev så tagen så jag började ursäkt mej att jag har nog varit en dålig mor då det gällt tandborstning och läxläsning...men det log hon bara åt :) Gullunge!

Vill passa på och önska er alla andra mammor-
Skön Morsdag!
med en dikt jag läste nyligen.


Dina barn tillhör dig inte
de är söner och döttrar av själva livets längtan
De kommer genom dig, men inte från dig
och fastän de är hos dig tillhör de dig inte.

Du kan ge dem din kärlek, men inte
dina tankar, ty de har egna tankar.

Du kan hysa deras kroppar, men inte
deras själar, ty deras själar befinner sig i
morgondagens land, som du inte
kan besöka, inte ens i dina drömmar.

Du kan sträva efter att likna dem
men försök inte att göra dem lika dig själv

Ty livet går inte tillbaks
och dröjer inte vid igår


profeten Khalil Gibrans

Inga kommentarer: