lördag 13 mars 2010

Min jubelsång

Visst är det intressant att vi består av kropp, själ och ande...
Inatt var min kropp jättetrött efter storstädning och lång skidfärd på solig skare. Mitt huvud var helt "borta" av huvudvärkspiller. Kvällen och natten var rörig- hämtade Elin från Vasabussen, skjutsa henne till stan senare, hämtade Josef från slalombussen, kl o4 vaknade av ett SMS, kl 05 undrade Håkan om jag kunde stryka en skjorta för Jyväskyläresan han for på, sen låg jag vaken och väntade på min egen väckning till jobbet...
Då slog det mej att trotts allt yrt, så sjöng det för fullt i min ande!?! Började lyssna och undrade vad det var för sång som snurrade på där inne- jo, en som jag varken hört eller sjungit på decennier!?!
Här är orden som gav kraft även till kropp och själ idag :)

Jesus jag viskade ödmjukt ditt namn
när invid korsets fot jag stod
mötte din frälsnings öppnade famn
renades i ditt blod
Jesus jag viskade ödmjukt ditt namn
och renades i ditt blod

Jesus när stilla jag viskar ditt namn
alla mörkrets skuggor flyr
vinddriven farkost finner sin hamn
morgonen åter gryr
Jesus o, Jesus jag viskar ditt namn och
morgonen åter gryr

Jesus när sist jag fullbordat mitt lopp
och är löst från jordens tvång
då är ditt namn allena mitt hopp
evigt min jubelsång
Jesus O, Jesus ditt dyrbara namn blir
evigt min jubel sång

Allan Törnberg

Inga kommentarer: