onsdag 17 mars 2010

Fotodokumentations kurs


Ni som känner mej vet att jag alltid släpar på min kamera. Kan inte låta bli att fånga det fina jag ser. Tyvärr har jag aldrig tagit mej tid att lägga mej in ordentligt i fotokonsten eller ens läsa kamerans intruktionsbok...Det tipset fick jag på kursen häromdan..Hm...Ajo, bra idee!´
Lite flere tips:
-Spara alla bilder som TIF(tror jag det hette)
-Använd separat hårddisk där alla bilder sparas!
-Sätt in bilder i fotoalbum med fotohörn
-Välj blanka foton, för om du vil scanna av dem i framtiden så lyckas det bättre än med matta
-Enkla stativ finns som gör att bilderna blir tydliga även om de uppförstoras. Man blir ju allt darrhäntare!
-Vettigt ljus på vinterfestfoton skulle jag behöva lära mej...tipset var -använd ingen blixt utan...ja hur var det nu? Tur kursen fortsätter!

Inga kommentarer: