onsdag 17 september 2008

Yr i bollen?



Blev så full i skratt igår då jag gick in till Lindex.
För en gång skull kunde jag identifiera mej med skyltdockorna, för istället för ett huvud hade de ett enormt garn nystan.
Precis så virrig kan jag känna mej ibland.Tusen funderingar ,tankar, planer och drömmar ryms i skallen men att nysta upp det är inte lätt. För att inte inte tänka på att göra nåt nyttigt av alltihop...

Skönt att ändå nån ser mina potensial-Isak funderade igår varför jag inte var lärare...-Men jag har alltid haft svårt i skolan , hur skulle jag då kunna undervisa andra???- Du kan ju var lärare för ettan och tvåan så slipper du undan multiplikations tabellerna, säjer han tröstande!:)

2 kommentarer:

em sa...

De bästa lärarna är de som vet hur jobbigt det kan vara att gå i skolan!
Margaretha

hulda sa...

Tack! Det var gulligt sagt! Ja jobbigt var det men det är skönt att märka att man klarar sej bra ändå i livet och att vi alla behövs, trotts att tex finska ord aldrig ville fasta i huvet!