torsdag 4 september 2008

Blomma där du är!

Ett minne har dykt upp på sistone som jag tror jag ska dela.

Ibland kan det vara frustrerande att "bara vara hemma" som småbarns förälder( vet ...jag var hemma 11 år). Jobbet blir ju liksom aldrig färdigt och man sku kanske vilja hinna med annat också.
Jag fick ett befriande ord en gång då jag fick besök av en god vän som jobbade som missionär och gjorde det jag alltid drömt om, även om jag tillika var lycklig i min egen lilla värd.

Fick för mej att jag sku läsa Matt 24:45-46 då jag suckade till Herren att jag har inga stora visioner att dela...
Är du en vis och trogen Herrens tjänare? Har jag gett dej uppgiften att ta hand om min familj, att ge mina barn mat varje dag? Välsignad är du om jag finner dej troget utföra ditt arbete när jag kommer tillbaka"
"Vi är fria att blomma där vi är! Välsignade också då vi står vid "spisen och föder barn"!

Inga kommentarer: