fredag 26 augusti 2011

För mycket av allt!

Läste i morse i Luk 3:11
- The man with two tunics should share with him who has none, and the one who has food should do the same.

Men hur gör jag praktiken? Minns med saknad tiden då allt man ägde rymdes i en ryggsäck!
Jag har säkert böcker för ett helt bibliotek,
sängöverkast till ett kompani.(oj där överdrev jag visst! Ett kompani är tydligen större än jag trodde)
Kärl som aldig används men som kan vara bra att ha ifall man får en massa gäster, men jag är för dålig kock till att våga bjuda så många.
Gamla kläder som skulle räcka till en teater.
Mattor till många gamla stugor.
Gardiner som väntar på att våra fönster skall bli större.
Tygpackor som är tänkt att bli Lapptäcken
Jag har inte EN för mycket av allt utan MÅNGA GÅNGER för mycket av allt.
Men jag drunknar i allt som fyller alla skåp, lådor och vindar!
Blir helt slut varjegång jag tänker att jag borde röja...
Nån som behöver nåt? Välkomna hit och hjälp mej!

Inga kommentarer: