tisdag 18 januari 2011

Skåne-centrifugering

Tur man inte är Kokkolabo, i såfall skulle man nog fundera vad det är för tvättmaskin man köpt!(skåne=skit?) ;)
Varför står min hjärna stilla då jag läser bruksanvisningar??? Samma hjärnsläpp får jag om jag försöker tyda FPAs eller skatteverkets papper...

Ibland hjälper det att läsa högt, märkligt nog, precis som om jag önskar HÖRA för att förstå. Det funkar åtminstone då jag läser bibeln på engelska, det låter liksom mer bekant än bara en massa uppradade bokstäver

Det är en skräckblandad förtjusning att äntligen ha en ny tvättmaskin men jag behandlar programvalen som om jag tror den ska explodera.
Precis som jag får panik då nån lampa börjar lysa på bilens instrumentbräde och jag bums ringer gubben för att fråga utan att först försöka tänka själv.

Hoppas nu inga alarm börjar skrika...

Inga kommentarer: