torsdag 29 oktober 2009

Vaccinering heligt?

Hm...vågar man säja sin åsikt i vår demokrati?
Vi kommer inte att ta vaccinet! Inte pga av skrämselpropaganda utan för att vi tvekar. Vi vet riskena med influensan men inte med vaccinet.
Som förälder är det ibland knepigt att kunna försvara sin åsikt men vi måste få göra det vi tror är bäst för barnen och även få motsätta oss det vi är tveksamma inför...eller hur?
(Tilllägg en vecka senare- jag ska faktist ta min spruta i morgon pga av astman och så kan det ju vara bra att mor står på benen om alla andra stupar i säng...)

Jag har ofta varit "kärringen mot strömmen" och irriterat folk med att stå på mej
Som tex då jag fick recept efter recept utskrivet med penicillin(-93) åt vår ettåring och till sist vägrade ta ut det för jag sa det kan inte vara bra...till svar fick jag- läkarvetenskapen har inte bevisat att det kan vara skadligt.
Mammas intuation stämde några år senare(-01) då hade läkaren samma åsikt som mej för nu var det bevisat...
Törs jag också skriva att vi väntat med MPR vaccinet på vår yngsta tills han fyllde tre...det finns en logik i beslutet, även om andra ifrågasätter :)

Inga kommentarer: