tisdag 8 september 2009

Det finns alltid lösningar i Guds hjärta.

Läste jag i morse i andakten och jag kan bara hålla med!
En gång då jag tyckte jag hade ett enormt problem framför mej sa jag till Herren;
Nu får du det här , jag klarar det inte
-Nej inte är det mitt promlem svarade Han i mitt hjärta
-VA vill du inte ha det???
-När du ger det till mej förvandlas det till mina möjligheter!
-Jahaa...ok:)

Häromdagen beklagade jag mej för en vän och sa att jag är så hopplöst dålig på att hitta bromsen, blir så lätt "hyper" när jag brinner för nåt. Det känns som ett handikapp!
Nej -det är din gåva!
Fick jag till svar..Hm, så kan man också se det för ibland är det bra att kunna ha energi i massor!

...var och en som tränar, utvecklas eller kämpar för att uppnå ett mål. Löparens svagheter blir föremål för mycket träning, så att det svaga stärks. Det kan gå så långt att det blir löparens styrka i framtiden. Därför är svagheter, motstånd och hinder inget att tappa modet över. En del människor avskyr problem. Men problem är inga problem. Det är saker som skall lösas. Och det finns alltid lösningar i Guds hjärta. Och det som verkligen är hinder för att definitivt stoppa mig kan förvandlas av Guds hand. Gud kan tänka det till godo och använda det hela för att göra långt mer än vad jag trodde var möjligt.

Bön
Herre, hjälp mig att inte fly från problem och hinder, utan hitta utvägar, se lösningar och, framför allt, låta dig göra under. I Jesu namn. Amen.

Inga kommentarer: