tisdag 30 december 2008

Herrens nåd

är det att det inte är ute med oss för det är inte slut på Hans barmhärtighet.
Känner mej som 100 idag.
Är i Ekenäs, här jag bott som barn, och förundras över att inte tiden stått stilla. Namn på folk och ställen dyker upp i huvet som jag inte ens visste fanns lagrade där.
Midvinterveckan, där Josef är, håller till i min gamla folkskola.
Plötsligt kände jag mej som en osäker sjuåring igen då jag tittade in där igår kväll, tillika som jag kände mej som en åldring då det vimlade av mina vänners barn överallt.
Tröstar mej med att sitta och läsa texterna på Harry Holttis CD( Han gav ut sin första vid 97)
Stor är din trofasthet, min Gud och Fader
Växlingens skugga ej finnes hos dej.
Evig din kärlek är ditt verk dej vittne bär,
att du densamme är evinnerlig


Jag sjunger också med i;

I din hand, o min Herre jag lägger mitt liv!
Att din vilja med mej helt må ske!
Uti hjärta och sinne allt ont fördriv att din avsikt med mig du må se!
Jag vill var ett redskap till tjänst blott för dig,
för att bära välsignelse ut.
Till en värld som försmäktar på ökentorr stig
Jag vill verka tills dagen är slut


Börja om än en gång i mitt liv

Inga kommentarer: